tisdag 4 februari 2014

2013

Jahaaja, inga bilder syntes ju ändå.. Nåja, vi fortsätter med bildlösa inlägg då.

Juli, spelade teater,  var på jeppisdagarna, jobbade lite, gjorde sånt man gör på sommarn.

Augusti, var till Danmark med lillasyster för att hälsa på  storasyster, några mycket fina dagar då man riktigt fick ta ut det bästa av dansk sommar, vi valde helt rätt tidpunkt för att fara dit! Hade en riktig rövarfest till avslutningfest, hade en skivrelease fest med revygänget, var två dagar med ettorna och tutorerna  till Pörkenäs, gick i skolan.

September, ordnade disco med elevkårsstyrelsen, var på Essi blues festival, tröskade, firade ett år med Daniel.

Oktober, jobbig månad! Oktober är oftast ganska jobbig, grå och trist. Men trots att det var jobbigt hann jag med en hel del roligt, jag var till Kokkola med naturklubben där vi ringmärkte pärlugglor, löjligt söta varelser. Vi var till Kone Agria i Jyväskylä, mycket trevlig dag! Umgicks med kompisar och gick i skolan gjorde jag också. Så fick jag prova på något helt nytt, jag sjöng på en begravning, ett mycket tungt men lärorikt uppdrag. Såg även teater och jobbade ihop lite pengar med resten av tvåorna till Polenresan vid Citymarket.

November, var på höstdagarna, såg teater och övade julsånger med resten av Luciakandidaterna, färgade ögonbrynen, ordnade name of the game, jobbig månad.

December, stressade, övade till Lucia och julfestprogrammet i skolan, var till Lappland över självständighetshelgen med Daniel och hans familj, lussade, var på julfest, vårt program blev episkt, fick jullov. Började småningom skymta ett ljus bortom all stress. Inledde 2014 på ett mycket trevligt vis. Och är som man alltid brukar vara, säker på att 2014 blir ännu bättre. Men summa sumarum var 2013 ett roligt och händelserikt år, jag har lärde mig mycket, men kanske mest om mig själv, vilket jag tror kan komma till pass alla mina resterande år.
Sådär ja, där va det, nu ska jag fösröka blogga något oftare.
//MinaKatarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar