måndag 21 maj 2012

Kors.

Jag har ett korshalsband. Eller flera egentligen, men ett som jag har på mig i princip hela tiden. Jag fick det till konfirmationen och jag gillar det. Silver, enkelt. Och tillförst gillade jag (eller brydde mig inte så mycket i den)  trend som nu har blivit enorm.
Kors.







Jag har sett många snygga korssmycken. Men på samma gång känns det som att korsets riktiga betydelse går om intet. "Okey, here we go, nu börjar relisnacket!" Inte nödvändigtvis, det var ju faktiskt inte bara Jesus som blev korsfäst, om jag har förståt det rätt var det en väldigt vanlig avrättningsmetod på den tiden.
Det tomma korset symboliserar ju dock att Jesus är uppstånden, det symboliserar ju på vis något glatt och totally awesomme! Men just sayin.
(Hittade inte så bra bilder på smycken, men kolla fast i Gina Tricot, där kan de vara riktigt skumma)


7 Word Of Cross
Wow, att säga att jag är ganska glad över att inte jag behövde göra det där skulle vara en underdrift.
//MinaKatarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar